søndag 6. januar 2013

100 dagersprosjekt

Da har man tatt seg selv i nakken (og kanskje vann over hodet, vi får se) og inngått en avtale med seg selv! Hørte tilfeldigvis om noe som kalles 100 dagersprosjektet som egentlig går ut på at man skal trene 100 ganger i løpet av 100 dager, men for meg er det rimelig langt unna oppnåelig både fysisk og "psykisk", så dermed blir det 100 dager i løpet av ett år. Dvs, at jeg må ut riste på flesket i snitt 2 ganger i uka. det skulle være oppnåelig når trening kan være alt fra knallhard intervall til en kjapp gåtur. Poenget er at man skal røre seg og gjøre noe for kroppen sin! I går ble det da 1/100. En kje skitur på utrolig bakglatte ski, men jeg slet meg da rundt i tåka i nesten 4 km. Det ble sånn ca 25 min opp på fjellet og 5 min ned...det var nemlig ikke bare bakglatt, det var "forglatt" og!
 
I dag har jeg vært å kjøpt meg brodder (!), så nå er det ingen unskyldning for å holde seg inne lenger selv om det er bare blå-isen ute nå. Føler at det liksom er litt for gamle damer som skal stavre seg etter posten uten å brekke lårhalsen, men det var det lommeboka tillot akkurat nå, så får vi se om vi investerer i piggsko etterhvert.
 
 
Så får vi se hvordan dette bærer av sted!
 

Tipper denne turkameraten er klar som et egg for å ut på tur iallefall!


 
Mye flott natur rett uttafor døra er heller ingen uting!
 
 
Wish me luck!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Koselig om du legger igjen en kommentar!