lørdag 3. februar 2018

Bullet journal

Akkurat i det man tror at det ikke går an å holde på med noe mer enn man allerede gjør på den skarve fritida en ha, så dukker det opp noe nytt og spennende. Og jeg lar meg som vanlig rive med! Særlig når det innebærer tusjer, blyanter, farger, maling, washi tape og lim ♥♥♥

Ved en tilfeldighet dumpet jeg borti å høre om Bullet journaling. Har jo vært borti Art Journal i min scrappekarriere, men dette er litt annet. 
Man tager en bok(og den må være med "dotter" må vite) og noen blyanter og tusjer og så setter man igang så tusj og blekk skvetter, linjer opp, drodler og tegner og koser seg! Cluet er å lage lister! Lister for husarbeid, julevask, trening, ønskelister, to-do-lister, bursdagslister og alt man ellers kan tenke seg å putte på en liste - og så er det bare å krysse av når man har gjort noe av det som står på lista. 
Man kan "tracke" (usikker på om jeg har de helt rette begrepene inne, men jeg øver stadig!)hva man gjør, for eksempel bøker man leser, (eller ønsker å lese) filmer, trening, hobbysysler - you name it!

Kanskje det blir artigere å trene når man kan tegne med tusj i boka etter trening... ;o)


Eksempel på en liste man kan bruke

Artig å ha oversikt i slutten av året over hva man har gjort av forskjellige ting. 
Har også kalenderdel der setter jeg setter opp mål for uka og ting jeg må huske osv, så får jeg se hvordan det går. 

Noe av meningen med dette er å skape oversikt over hverdagen! Ved å legge en plan å krysse av på lista er det lettere å ha oversikt over hva som skal gjøres og hva man har gjort og kanskje også når man gjorde det! Jeg er glad i lister og har i mange år skrevet oversikt over julegaver som er gitt - vi har fått osv. Det samme gjelder i hagen og i drivhuset og lister over ting som bør gjøres i huset osv, så for meg er dette bare en måte å samle det mer på et sted. Da er det også lettere å ha oversikt!
Hvor mye man vil gjøre ut av det er jo opp til en sjøl!

Google Bullet journal og du vil oppdage en hel verden av inspirasjon på lister man kan lage!


Lyst til å finne ut mer om Bullet journal- ta en kikk på denne

 https://www.youtube.com/user/bulletjournal

eller denne

http://listelykke.no/

Ha en ryddig dag videre!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Koselig om du legger igjen en kommentar!