torsdag 19. juli 2012

Ryddeprosjekt og julevask!


Sitter jo ikke akkurat pal ute i sola og steker meg, og ikke har tid til å oppdatere bloggen, tvert i mot  siden det for det meste regner ute har jeg begynt ryddeprosjekt inne! Og når jeg begynner på ryddeprosjekt har det en tendens til å bli et evigvarende, endeløst prosjekt... Fordi, når jeg er i ryddemodus, må jeg liksom rydde litt alle steder på en gang....Jeg begynner et sted, og så skal jeg bare hente noe eller legge vekk noe, men da må jeg som regel rydde litt der også, og sånn ruller det på. Akkurat nå er det vaskerommet som får gjennomgå. Vaskerommet har liksom hatt en litt rotete stil, helt siden vi flytta inn. Tror nok det er ganske vanlig i tobarnsfamilier altså, men jeg hadde lyst til å forsøke å utnytte plassen litt bedre og kanskje gjøre det litt lettere å holde rent, for du verden så fort støvete det blir inne på et sånn vaskerom.



Her skal det blir ordnings!
Siden jeg var så godt i gang med å rydde, dro jeg like så godt ut alt av skapene og omorganiserte litt der og fikk satt inn noen ekstra hyller, OG - siden jeg alikevel hadde alt uta av skapene så tok jeg like så godt julevasken også. Først inni alle skapene, siden ble det tak og vegger, OG siden jeg hadde tatt alt det andre tok jeg like så godt å vaska vinduet også - OG siden jeg hadde vaska vinduet, tak og vegger tenkte jeg at det kanskje var like så godt at gardinene også fikk seg en vask.... Så nå er det egentlig ganske nakent der inne, men du verden så GODT det lukter!


 Oppheng til strykejern - kjøpt på Ikea, er kommet opp på veggen - så slipper jeg kanskje å rive det i gulvet flere ganger....

  Litt omorganisering og oppheng av kurver til støvsuger tingene gjør susen...(haha)



Trenger ingen kommentar...

Men midt oppe i alt dette har jeg liksom en kjellerbod-rydding på gang også...egentlig to, men den ene har mannen i huset tatt seg av - jeg har bare forlangt opphengig av hyller og skal omorganisere de som er etterhvert....men den andre trenger sårt en ryddeaksjon....hjelpes! Tror ikke denne ferien strekker til uansett hvor mye det måtte regne gitt!



Takk for at du stakk innom!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Koselig om du legger igjen en kommentar!