søndag 3. april 2016

Vårvær og hagedrømmer


I år hadde jeg ikke tenkt at jeg skulle så noen ting, siden jeg fortsatt ikke har noe drivhus og fjorårets forsøk på å holde liv i noen stakkars tomat og agurk planter gikke sørgelig dårlig. Men så - etter en heller trist dag i går med snø og slaps hele dagen og en grå morgen i dag, sprakk plutselig skylaget opp og sola tittet frem! Så deilig! Vi kunne plutselig trekke ut på verandaen og drikke kaffe og bare nyte sol og varme! Og da våknet plutselig hagespiren igjen - og jeg endte i kjelleren med blomsterjord, potter og frø fra ifjor! Jeg skulle egentlig bare potte om et par overvintrede pelargoniaer, men så balla det liksom litt på seg...


Jeg må - bare må! Det blir liksom ikke vår ellers! Så får det heller bare stå til! 
Om jeg ikke skulle få noe voldsom gevinst av såinga mi, så har jeg ikke ofra stort, 20 kroner for en sekk med jord og litt møkk under negla - det er det verdt! 
For jeg koser meg like mye hver gang!


Det er ikke rare plassen jeg har - en liten krok i en kjellerbod og noen hyller. Men her i H7 landskap må forkultivering inne til for at det skal rekke å bli noe planter på den korte sommeren vi har. 


Her blir det hvitløk!


 Siden må jeg rydde vinduskarmen på hobbyrommet så de skal få litt lys.
Her blir det hvitløk! 


Tomater, agurk og physalis.

Og så våknet drømmen om drivhus igjen
 -Noen vinduer er allerede lagret i garasjen- nå blir det å jakte på flere. 
Må bare få unna en konfirmasjon først - ja og snøen rundt husveggen da, selvfølgelig. ;o)

Ha en fortsatt fin søndagskveld!


1 kommentar:

  1. Så koselig det ser ut å pusle med jord og frø og blomster og planter. Jeg tenker ofte at - det har også jeg lyst til å holde på med. Men så er ikke fingrene mine særlig grønne dessverre.

    Jeg har f.eks lyst på å ha noen jordbærplanter i hagen. Men hvis jeg har oppfattet det riktig så er det ikke mye bær første året. Det samme med rhododenron - at den ikke blomstrer særlig første år. Så blir det til at det kun ender med tanken. Blomsterløk glemmer jeg hvert år å sette. Så når det kommer noen krokus og snøklokker opp om våren, så er det kun bonus etter tidligere glimtvis løksetting. Men så herlig når de kommer! ♥

    SvarSlett

Koselig om du legger igjen en kommentar!