tirsdag 14. april 2015

Om å finne noe positivt i hver dag...



Nydelige roser gjør alltid dagen lysere

Når hverdagen ruller på og stresset er i ferd med å ta overhånd har jeg i vinter øvd meg på å lete fram de positive tingene i livet. Ikke de store, svulmende, men de små, hverdagslige tingene. Det er jo alltid noe positivt hver dag, iallefall i min hverdag, men vi dveler ofte ikke over det når hverdagskabalen skal gå opp og tida er litt for knapp.  Men når man først begynner å lete eter de positive tingene er det ofte at dagen plutselig er litt lysere og lettere med en gang!
 Et eksempel at jeg plutselig kom på en dag at veien er blitt bar. Dette er noe jeg har sett fram til i hele vinter. Jeg har en bit å kjøre på jobb og det er til tider ganske utfordrende føre tidlig på morgenen, da det har snødd hele natta, eller det er speilblank is. Og da går tankene ofte til sommer og bare veier. Så her rett før påske tenkte jeg på akkurat dette - veien er jo bar! Så deilig! Riktignok snødde det ca 30 cm dagen etter, så da var vi forsåvidt tilbake til start, men heldigvis gikk den fort bort, og jeg klarte å se galgenhumoren  det hele...
Deilig, oppkvikkende smoothie med masse vitaminer og hagebøker er medisin...
Så når jeg nå sitter her med hodepine, Mr. kleenex i lomma, og diverse forkjølelses-remedier innenfor rekkevidde, tenkte jeg at jeg måtte forsøke å finne noe positivt ved dette. 
Det første er jo at jeg faktisk ikke er sengeliggende, noe jeg var mesteparten av dagen i går. Og en annen viktig ting, som en annen flink blogger minte meg på, er at dette går faktisk over! Tenk på de som er syke hver dag - for alltid. 
Ellers får jeg jo god tid til å lese hagebøker og koselige blader og planlegge den herlige tida som ligger foran oss.  Og det at det er vår er jo ganske så oppløftende i seg selv! 
Dessuten har jeg jo alltid noen prosjekter liggende som jeg kan pusle med når formen er såpass at jeg orker å være oppe, om det nå er i form av garn, stoff eller papir. :) 


Porselensblomst


Og nå skinner jammen sola inn gjennom mine nypussede vinduer her også!

Ha en flott, positiv dag alle sammen!
Klem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Koselig om du legger igjen en kommentar!