onsdag 6. februar 2013

Om å holde koken til mål...

Var på medlemsmøte i Elverum quiltelag i forrige uke og der var Trine Bakke fra Lappemakeriet og holdt foredrag om "hvordan holde koken til mål, Om arbeidsprosess, selvsuggesjon og om å lure seg selv til å sy".  Det var gøy å høre på og en lindrende medisin for alle oss som stadig har mange nye prosjekter på gang, men ikke så ofte blir ferdig med noe. En av hennes  påstander er at man må finne sine egne mål, og bestemme seg for hva det er som gir en glede. Om det er å bli ferdig med ting eller om det faktisk er å holde på med dem? Og hva er bra nok? Skal det være bra nok for deg selv, eler for andre? Jeg er iallefall veldig klar over at jeg prossessen underveis best! Det å pusle og sette sammen og sy gir meg glede. Det samme med kort og andre papirarbeider. Eller kanskje et nytt tilda mønster å utfordre seg på? Selvfølgelig er det en glede å bli ferdig med noe, og et kort tar jo ikke så lang tid som et sydd teppe for eksempel, men jeg liker prossessen best. Hun mente også at det er lov å ha mange prosjekter på gang samtidig. Man måtte ha ett prosjekt til hver sinnstemning, ett til bilen, ett til hytta, osv.

 
Så nå er jeg i gang med å rydde og organisere prosjekten mine slik at de skal være lett å hente frem når jeg vil sy på akkurat det teppet, eller lage det kortet, eller sy den tildaen! Det er gøy! Glemte skatter har fått ny interesse og kreativiteten blomstrer!
 
Ha en fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Koselig om du legger igjen en kommentar!