søndag 15. januar 2012

Vårfornemmelser...

Høres kanskje litt rart ut, men inne  i hodet mitt er det begynt å gå mot vår. Kan jo ha noe med at jeg nesten ikke har vært utenfor døra i helga og sett at det fortsatt er full vinter, at fotballtreninga har begynt igjen for eldstemann og at det blir bare lysere og lysere rundt meg. (Og nei det er ikke bare pga arbeidslampa som skinner på full guffe ...)Vi maler og maler. Nå er jeg snart i havn med alle de mørke furudørene (i første etasje vel og merke...) og de er blitt så fine og hvite! Og på kjøkkenet har mannen i huset hatt sitt domene og der er også alle arbeidslamper og maskeringstape nå fjernet. Og når man sitter sånn og maler 3. strøk på dør nr 4 og 5 har man fått inn et visst system og kan la tankene vandre til andre ting. Som for eksempel alt jeg skal gjøre når (om...:s) jeg blir ferdig! Noe nytt på interiørfronten er vel ett must når man har nymalt kjøkken og er igang med å male gangen og etterhvert stua. Tipper symaskina skal få jobbe litt framover for her lukter det nye gardiner blant annet!

I tillegg har jeg begynt å drømme om drivhussesongen. Ser litt frossent ut der inne nå, men jeg kan se det for meg om noen måneder når jeg har fått sådd og prikla og gjødsla og stulla. Men det kreves planlegging og i år skal jeg forsøke å bestille frø på nett! Utfordringen blir å finne noe som går her oppe, for selv i drivhus må man ta høyde for at det kan bli kaldt om man ikke planlegger å ha på varme hele sommeren. Agurk og tomater er et must. Noen flere grønnsaker skal jeg også prøve meg på i år og noen sommerblomster...

Mmmm.....Gleder meg!
Hadet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Koselig om du legger igjen en kommentar!