tirsdag 16. august 2011

Kort


Merker at hverdagen begynner å innhente meg. Ikke så mye tid til hobbyer lenger, og kveldene er altfor korte til alt man skulle ha gjort. Men noen ganger må jeg bare sette meg nedpå og pusle litt, det er så avstressende og koselig å holde på med dette. Og når det atpåtil er sånn at man faktisk trenger et kort til en helt spesiell anledning, da er det jo nærmest påkrevet og rett og slett helt nødvendig at man sitter med puslerier en kveld! Første kortet er til en venninne som fylte 40 år. Enkelt og rent kort til henne. Det andre er til en bitteliten jente som jeg var så heldig å få hilse på i går, og du verden som jeg koste meg med disse rosa dilleriene, uvante farger i denne gutteverdenen her i huset!



Enkelt og greit kort, uten mye pynt og stæsj.




Rosa babykort til en bitteliten nydelig jente.


 Jeg har jo ikke holdt på med å lage kort så lenge, men sakte men sikkert kjenner jeg at jeg tør mer og mer. Det å bruke blomster på kortene har vært vanskelig for meg. Jeg er veldig glad i enkle, rene linjer, og synes det noen ganger kan bli litt vel mye stæsj på en del kort, men som tiden går blir man mer moden for å prøve nye ting. Noen gamle blomster fra den tiden jeg holdt på med krydderbinding (en av mine tidligere hobbyer for maaaange år siden) passet så utrolig godt, så da måtte jeg bare driste meg til å prøve. Og faktisk så ble jeg jeg ganske fornøyd! Ikke verst til å være førstereis innen blomster!

Detalj fra babykortet, De blomstene satt langt inne men jeg ble da fornøyd til slutt.


En liten bleiepose, med plass til en pakke våtservietter og noen bleier når lillejenta og mamman og pappan hennes skal ut på tur.

Men nå er det tilbake til hverdagen igjen! Puh!
 Ha en fin uke!

5 kommentarer:

  1. Hei.
    Kom over bloggen din og har lagt meg til som følger. Nydelige kort du har laget♥. Babykortet var bare helt herlig♥.

    Klem Marita♫♫

    SvarSlett
  2. Spennende:)
    Og flotte kort, forresten:) Ny business? eller er det kun til eget bruk? Jeg ender opp med å lage kort når jeg trenger dem (iallfall av og til:)), dårlig med 'kortkvelder', gitt:(

    Klem fra Ann-Kristin

    SvarSlett
  3. Tuuusen takk for hyggelig kommentar og at du la deg til som følger. Og for en herlig blogg du har! Masse inspirasjon og hente der for den som er fersking i "faget":o)
    Klem

    SvarSlett
  4. Så koselig at du så innom, Ann-Kristin! Tiden er vel hobbyens verste fiende, men jeg bruker kortlaging,hagepusling og håndarbeid som avkobling, og det må jeg bare finne tid til innimellom for å ha overskudd til å klare hverdagen! :o)
    Klem

    SvarSlett
  5. Lovely work, so pretty and creative.

    Liza x

    SvarSlett

Koselig om du legger igjen en kommentar!