søndag 31. juli 2011

Moms...

Det er rart hvordan det å måtte gjøre noe setter igang lysten til å gjøre...alt annet...! Det har seg nemlig sånn at 1. august er fristen for å sende inn søknad om momskompensasjon, og når man sitter som kasserer for ett lag eller en forening, og i tillegg har utsatt dette hele sommeren, hjelper det ikke at man har ferie aldri så mye, man må til pers, siden 1.august nærmer seg faretruende! Men så er det bare det faktum da at dette man gjøre, aldri er særlig spennende, og ting som i utgangspunktet ikke var såå spennende, blir veldig fristende. Snodig...Og siden "kontoret" mitt igrunn går i ett med hobbyrommet, er det fort gjort og la seg friste.


Første forsøk på momssøknaden var i går morges. Da fikk jeg fargelagt en del stempeltrykk av de nye, flotte stemplene jeg fikk fra Lilyofthevalley her om dagen, siden ble det litt soling på verandaen og bingokomite...(hurra..) I dag gikk jeg besluttsomt ned for å ordne dette og bli ferdig med det...Det resulterte i at jeg fikk lappet to av mine gamle ola bukser og reparert to gensere som gutta hadde ødelagt, og som har ligget her siden i vinter en gang, før det ble en tur på stranda!

Etter strandturen, bestemte jeg meg for at nå skal det skje, meen siden jeg hadde scrappeutstyr liggende over hele pulten min satte jeg meg ned i godstolen jeg har på hobbyrommet mitt. Men det var litt kronglete og balansere pc, permer og regnskap på fanget og jeg begynte å tenke på at jeg skulle hatt en fotskammel som jeg kunne legge bena på! Jeg kjøpte en skammel i vinter som jeg mente å trekke om og male, men da jeg hadde malt den, skulle jeg ikke bruke den der jeg mente likvel, så da ble den bare stående. Og siden jeg fortsatt hadde en gammel olabukse liggende som det slettes ikke var håp for lenger, klipte jeg den like gjerne opp og i bite for å bruke til trekk. Har lenge hatt lyst til å forsøke å sy i rufsteteknikk, så det ble ett forsøk på det, men siden vaskemaskina vår takket for seg igår, fikk jeg  ikke vasket det etter at jeg sydde det sammen, så rufsene ble ikke helt rufsete (!) for å si det sånn.Og bena på krakken var vriene og få på plass siden maleren hadde sølt noe veldig og de dessuten hadde sprekt (sprukket?) i skjøten, men jeg fikk det da på plass. Godstolen ble inntatt, denne gang med bena på krakken, og, tro det eller ei, momskompensasjonssøknad er endelig sendt! Jammen effektivt med sånne frister man bare  holde gitt...;o)

Litt "shabby chic" stil her, eller kanskje litt mer country stil. Ikke vet jeg, men den er god å ha bena på iallefall!


Måtte bare legge ved bildet av en god venn...Symaskina by night.



Men nå er det natta her. Jeg skal legge meg med god samvittighet for momssøknader iallefall!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Koselig om du legger igjen en kommentar!